مثبت سوژه/

مسجد سالار شهیدان تبریز و پاتوق یاران 

تبریز- جوانان مسجدی سالار شهیدان تبریز در اعیاد مختلف جشن برپا کرده و در ایام سوگواری ها علم عزا برداشته و با برگزاری مراسم میزبان دلدادگان اهل بیت(ع) و مردم انقلابی شهر می شوند.
کد خبر: ۹۶۰۸۲۵۶
|
۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷

خبرگزاری بسیج، رقیه غلامی؛ مسجد سالار شهیدان همچنان که از اسمش پیداست سالار و سرآمد است در میان مساجد تاثیرگذار تبریز، مسجدی که در خیابان اصلی تبریز، خیابان امام خمینی(ره) قرار دارد.

مسجدی که از زمانی که می شناسیم در برهه های مختلف و بزنگاه ها نوجوانان و جوانانش آستین همت بالا زده و نقش آفرینی کردند. در اعیاد مختلف جشن برپا کرده و در ایام سوگواری ها علم عزا برداشته و با برگزاری مراسم میزبان دلدادگان اهل بیت(ع) و مردم انقلابی شهر شدند.

فرمانده پایگاه سالار شهیدان سپاه تبریز در گفت و گو با خبرگزاری بسیج  می گوید: مسجد سالار شهیدان از دیرباز محل فعالیت جوانان و نوجوانان بوده و چون در مرکز شهر تبریز قرار دارد در بسیاری از مناسبت ها نقش کلیدی ایفا می کند.

محسن بخت شکوهی با اشاره به حضور خود در این مسجد و عهده داری این پایگاه در کسوت فرماندهی ادامه می دهد: از سال ۹۸ در این مسئولیت هستم و برنامه های آن را طبق رئوس برنامه های بسیج پیش می بریم و در کنار آن از خلاقیت و ابتکار نوجوانان و جوانان این مسجد بهره مند می شویم.

وی به فعالیت نوجوانان و جوانان مسجدی در قالب پاتوق یاران هم اشاره و اظهار می دارد: در این پاتوق همه برنامه های فرهنگی، مذهبی، آموزشی و ورزشی و در مناسبت های گوناگون اجرا می شود که از آن جمله طرح صالحین، طرح آموزشی بهنام محمدی، گروه جهادی پایگاه، دسته های رزمی و سایبری  را می توان نام برد.

مسجد سالار شهیدان تبریز و پاتوق یاران 

بخت شکوهی فعالیت دارالقرآن بسیج مسجد سالار شهیدان را از دیگر محورهای مهم فعالیت حوانان مسجدی عنوان و  اضافه می کند: این دارالقرآن از سال ۸۷ هر هفته روزهای یکشنبه با حضور استاد وظیفه شعاع بدون تعطیلی فعالیت دارد.

وی به فعالیت اعضای پایگاه خود در راستای کارهای عمرانی و تعمیر و بهسازی مسجد و پایگاه اشاره و بیان می کند: نوجوانان و جوانان علاوه بر فعالیت های فرهنگی مذهبی و آموزشی در کمک به عمران مسجد و پایگاه نیز مشارکت فعالی دارند.

مسجد سالار شهیدان تبریز و پاتوق یاران 

بخت شکوهی برگزاری اردوهای فرهنگی تفریحی و مسابقات ورزشی را از دیگر فعالیت های پاتوق یاران نام می برد و می افزاید: در کنار مباحث دینی و روشنگری مباحث تفریحی و ورزشی نیز از جمله شاخص های مهمی در ایجاد شادابی و امید آفرینی در بین اعضای پایگاه است.

مسجد سالار شهیدان تبریز و پاتوق یاران 

وی برگزاری جلسات مطالبه از مسئولان در جهت حل مسائل محله و شهر را از دیگر فعالیت های مسجدی بسیجیان مسجد سالا شهیدان در راستای ایجاد محله اسلامی و طرح اعتلای بسیج عنوان می کند.

مسجد سالار شهیدان تبریز و پاتوق یاران 

این فرمانده بسیجی آماده شدن جوانان مسجدی را برای جشن عید غدیر خم از فعالیت های اخیر این مسجد اعلام و بیان می کند: بسیجیان و جوانان مسجدی سالار شهیدان در ایام اعیاد و عزا با برپایی ایستگاه صلواتی و مراسم تلاش می کنند تا مناسبت ها را بزرگ داشته و گامی در راستای ترویج فرهنگ دینی و آیین های مذهبی بردارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار